Warsztaty „Trening antystresowy” 23.03.2019

Trening antystresowy

Czujesz, jakbyś uczestniczył w nieustannej gonitwie, jesteś zestresowany, towarzyszy ci nieustanna presja czasu. (…) No, śmiało – dodała. – Powiedz to, a opiszesz nie tylko siebie, ale każdą inną osobę w twoim wieku.

Remigiusz Mróz, Immunitet

Żyjemy w czasach, w których świat pędzi tak szybko, jak jeszcze nigdy dotąd. W poszukiwaniu wytchnienia i spokoju próbujemy i testujemy różne rozwiązania. Weź udział w warsztacie aby poznać techniki relaksacyjne, które swoją prostotą i skutecznością zjednały sobie zwolenników na całym świecie i naucz się stosowania ich na co dzień.

Podczas szkolenia omówimy i będziemy praktykować ćwiczenia z zakresu trzech nurtów/obszarów. Są nimi – oddech przeponowy, progresywna relaksacja mięśniowa metodą Jacobsona oraz mindfulness – trening uważności. Poniżej możesz dowiedzieć się nieco więcej o każdej z nich:

Oddech przeponowo-żebrowy

Z oddechem przeponowym rodzi się każdy z nas. W cyklu życia często ulega on spłyceniu, a my oddychamy klatką piersiową. Obserwując siebie w stresującej sytuacji zauważyłbyś, że twój oddech jest szybszy, płytki, a czasem nawet, gdy napięcie jest bardzo duże, wstrzymujemy go. Praktyka oddechu świadomego, przeponowego sprawia, że nasze emocje opadają, wyciszają się. Nie znikną wprawdzie zupełnie – ale ich natężenie będzie dużo mniejsze. Jakie jeszcze zalety niesie ze sobą oddech przeponowo – żebrowy?

  • Spowalnia tętno,
  • Zmniejsza ciśnienie krwi,
  • Zwiększa wydajność płuc,
  • Uśmierza ból,
  • Zwiększa możliwości Twojego głosu (szczególnie przydatne u mówców, wokalistów, nauczycieli),
  • Podczas oddechu przepona drażni koniuszek serca, stymulując wydzielanie się endorfin, zwanych „hormonami szczęścia”, przez co czujemy ulgę, radość,
  • Poprawia zdolność koncentracji,
  • Przywołuje zdrowy sen,
  • Zmniejsza obawy i lęk

Oddech przeponowo – żebrowy ćwiczą sportowcy, kobiety przygotowujące się do porodu, aktorzy, piosenkarze, osoby występujące publicznie. Jest także ważnym elementem praktykowania jogi oraz tai-chi. 

Trening PRM metodą Jacobsona

Progresywna Relaksacja Mięśni jest techniką opracowaną w latach 30-tych dwudziestego wieku przez Edmunda Jacobsona. Bazuje ona na założeniu, że odprężenie psychiczne powinno naturalnie wynikać z odprężenia fizycznego.

Progresywna relaksacja mięśni wg Jacobsona jest podejściem do panowania nad stresem, umożliwiającym naukę naturalnego doznawania głębokiego odprężenia. Skutkiem chronicznego stresu lub urazu może być wysoki poziom naprężenia mięśni. Zwracając szczególną uwagę na takie doznania jak napinanie i rozluźnianie mięśni można świadomie likwidować napięcie i uczyć się uspokajać ciało, redukować lęk. PRM oprócz funkcji redukowania stresu dodatkowo jest narzędziem, które pozwala na naukę odczytywania sygnałów wysyłanych przez nasze ciało. Systematyczne wykonywanie ćwiczeń uczy nas identyfikacji, a następnie eliminacji napięć w naszym ciele.

Korzyści to redukcja objawów lękowych, wzmocnienie zaufania do siebie, zmniejszenie nadciśnienia i poprawa pracy serca, lepsza praca żołądka i jelit, rozwój wyobraźni i procesów myślenia, wzmocnienie kontroli nad własnym nastrojem.

Mindfulness

Trening uważności to ćwiczenia umysłu, przeznaczone głównie dla osób, które nie radzą sobie ze stresem i negatywnymi emocjami, choć nie tylko. Trening uważności może się okazać pomocny także w przypadku depresji, uzależnień czy zaburzeń odżywiania.

Mindfulness jest tłumaczone jako „uważność” (od angielskiego przymiotnika mindful – uważający) lub, rzadziej, jako „uważna obecność”. Według najbardziej znanej definicji, którą stworzył Jon Kabat-Zinn (założyciel Ośrodka Uważności w Medycynie, Opiece Zdrowotnej i Społeczeństwie Wydziału Medycznego University of Massachusetts), mindfulness „to stan świadomości będący wynikiem intencjonalnego i nieoceniającego kierowania uwagi na to, czego doświadczamy w chwili obecnej”.

Inaczej mówiąc, mindfulness to celowe (czyli świadome) skierowanie swojej uwagi na to, czego doznaje się w danej chwili – tu i teraz (nie wybieganie w przyszłość, ani nie wracanie do przeszłości). Człowiek doświadcza czegoś w danym momencie, ale nie myśli, co to oznacza, nie zastanawia się nad tym, tylko wycisza emocje i odsuwa umysł „na bok”, by mógł skupić się na doświadczeniu chwili obecnej, by mógł przyjmować i postrzegać docierające do niego informacje jasno, bez ładunku emocjonalnego, nie przez filtr ukształtowanych wcześniej poglądów.

Aby zapisać się na listę uczestników, wyślij wiadomość na adres kontakt@pokoj-spokoj.pl podając swoje imię, nazwisko i termin oraz nazwę warsztatów. Informację dotyczącą płatności za szkolenie otrzymasz w zwrotnej wiadomości.

Warsztaty odbędą się 23 marca w godzinach 10:00 – 14:00 w siedzibie firmy Pokój Spokój przy ul. Kilińskiego 177 w Łodzi.

Koszt udziału w wrasztacie to 69 złotych.

Każdy z uczestników otrzyma dyplom uczestnictwa w szkoleniu.

Dlaczego warto wybrać warsztaty w Pokój Spokój?

Każde wydarzenie w Pokój Spokój cechuje kameralna, swobodna atmosfera. Spotykają się na nich ludzie, którzy aktywnie dążą do własnego rozwoju i są pozytywnie nastawieni do życia. Warsztaty tutaj są zawsze okazją do spędzenia czasu w miłym, relaksującym otoczeniu i zdobycia interesującej, solidnej dawki wiedzy. Wyjdziesz od nas zawsze w dobrym nastroju!

Uwaga! Ilość miejsc ograniczona - warsztaty mają kameralny charakter.

Leave a Reply